6 Ocak 2012 Cuma

rivayet kültürü ve olumsuz kadın algısı

ne çok sorum birikmiş dinimle ilgili ilmihal fıkıh hadis ve meal  okumak yetmiyor.
eğer inancınız size bir bakış açısı belli bir mantık vermemiş ise,kurallar sadece formaliteden ibaret kalıyor.
bu kitabı okurken kendimi çok değerli hissettim,zira bu güne kadar islam da kadının yeri diye bize anlatılanların aslında,islamla ilgisi olmadığını gördüm .kitap yeterlimi tabiki hayır.fakat kafamda bir çok şey şekillendi .senelerdir sormaya korktuğum acaba allaha isyan mı olur diye soramadığım soruların bazılarının cevabını buldum.
insanın yaratılması çoğalması ve kadın.
recm ve kadın
şahitlik ve kadın
miras vekadın
poligami
evlilik ve kadın
boşanma
yöneticilik ve kadın
örtünme ve kadın
peygamberlik ve kadın
yolculuk ve kadın
şiddet ve kadın.
cariyelik ve kölelik
(bildiğimiz şeylerin islamla ilgili olmadığını ,allahın peygamberimiz eliyle köle ve caariyeliği nasıl kaldırdığını öğrendim. yazık bana bu yaşa kadar öğrenmemişim.dedimya günah mı olur diye sorulmazmı sorular)
gibi konuların kısmide olsa cevaplarını buldum.
yer yer sıkılsam,açıklamaların çoğunu gereksiz bulsamda,
prof dr ibrahim sarmışın bu kadar ayrıntılı açıklama ihtiyacı   hissetmesini anlayabiliyorum.
zira din diye verilen bazı tabuların yıkılması çok zor.
not:
bu planlanmış bir yazıdır


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...