9 Mayıs 2012 Çarşamba

tarihi değiştiren kadınlar(ali çimen)


lider kadınlar
 ama neye öncülük yaptıkları konuşulması gereken kadınlar
 iyi ve güzel işler yapıp hayırla anılan kadınlar,
kötü işleriyle kanla kendi isimlerini tarihe kazıyan kadınlar.
birde devleti için halkı için iyi şeyler yapan fakat diğer milletleri bu uğurda harcayan kadınlar.
liderlik vasfı insana verilen en değerli meziyetlerden biri .
kadın olsun erkek olsun doğuştan bunun lutfedildiğine inanıyorum.herkes kendi çapında birşeylere liderlik eder eminim.
fakat kitleleri ardından götürmek ayrı bir meziyet.genelde tarihte hep erkekler ön planda olması bu kabileyetin sadece erkeklere verildiği izlenimi versede,toplumların yetişme ve yetiştirilme tarzının etkisi inkar edilemez.
nice erkekler vardır liderliklerini hanımlarına borçludur,yönetirken yönetilirler hanımları tarafından.
  aslında tek başına ayakta durabilen insan yetiştiremiyorsak bu utanç biz annelere ait.
zaman zaman sıkıldım kitabı okurken.
kanlı olayları okurken bir kadının bir annenin ne kadar vicdansız olabileceğiniş görmek beni ürküttü.
hırsın insana neler yaptığını ve insan sevgisinin kadını nasıl yücelttiğini gördüm.
bazı kadınların birşeyi kafaya koydumu neler yapabileceğini ,iktidar hırsının en iyi insanı bile nasıl insanlıktan çıkardığını gözlemledim.gücün yanlış ellerde insanı ne hale getirdiğini,çalışarak fedakarlıkla insanın neler başarabileceğine olan inancım arttı
hz meryem, hz hatice ,hz asiye ve jeanne d'arc gibi şahsiyetlerin birer masal kahramanı birer efsane gibi anlatılması beni rahatsız etti.
mutlaka bu kitaptaki şahsiyetleri tanımalıyız, ama bu bilgilere herhangi biryerdende ulaşabilirsiniz,bazı şahsiyetlerin filimlerinin olması bir avantaj

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...